A villanymotor hűtése
A villanymotorok hűtési rendszerei
“A villanymotorok – kivételes esetektől eltekintve – léghűtésűek.
Az alkalmazható hűtési rendszerek a következők:
- Átszellőző hűtés esetén a hűtőlevegő a villanymotor belsején keresztül áramlik. A hűtőlevegó származhat a villanymotor környezetéből vagy érkezhet csővezetéken, a villanymotor terén kívülről. Ez utóbbi módszer akkor használatos, ha a gép kömyezetében lévő levegő túl meleg, szennyezett, vagy a villanymotor kis légtérben üzemel.
Az átszellőző hűtés speciális módja az ún. körléghűtés. Lényege, hogy a hűtő levegő egy zárt térben cirkulál és a villanymotoron kívüli térrészben gondoskodnak a felmelegedett levegó lehűtéséről. Általában csak egészen nagy teljesítmények esetén alkalmazzák.
- Felületi hűtést zárt gépek esetén alkalmaznak. A hűtő levegő a zárt villanymotor állórészének bordázott felületén áramlik. Felületi hűtés esetén a levegőt a villanymotor tengelyén lévő ventilátor lapátkereke áramoltatja.”*
- Kényszerhűtést, vagyis a villanymotorra szerelt, külön tekercseléssel ellátott ventilátor egységet akkor alkalmaznak, amikor a villanymotort a névleges fordulatszámnál kisebb fordulatszámon frekvenciaváltóval üzemeltetik. Ebben az esetben ugyanis a villanymotor tengelyére szerelt saját ventilátor lapát nem képes a megfelelő légáramot biztosítani, így a villanymotor hűtése elégtelenné válik.”
Többet szeretne megtudni? Kérdezze munkatársunkat a Kapcsolat linkre kattintva.
Hámori Zoltán: Villamos gépek 2. kiadás – Nemzeti Tankönyvkiadó 2001.
Ezt a bejegyzést ekkor közölték:vasárnap, szeptember 30th, 2012itt és ekkor:2:02 du.és besorolásaA tekercselésről, Tanácsok villanymotor választáshoz, Villanymotor tudnivalók. Követheti az összes választ erre a bejegyzésre a RSS 2.0csatornán keresztül. válaszolhat, vagy kövesse a saját oldaláról. You can leave a response, or trackback from your own site.